הפנסיה של העשירון העליון צפויה לרדת מ- 50% מהשכר האחרון

פורסם:

סעיף 83 בהסכם הקואליציוני של מפלגות כולנו והליכוד קובע כדי לעמוד ביעד הגירעון, יינקטו צעדים כגון העלאת מס רכישה על דירות להשקעה וצמצום הפטור על הפקדות לפנסיה של העשירון העליון

במסגרת הטיפול בגירעון, מתחייב שר האוצר המיועד, משה כחלון, להרעיד את עולם החיסכון הפנסיוני בכך שיפגע בהטבות המס של כל מי שמשתכר יותר מכ–19 אלף שקל בחודש (להלן: העשירון העליון).
ההצעה של כחלון אינה חדשה. כבר שנים מתנהל במשרד האוצר ויכוח בשאלה אם יש מקום להמשיך לשלם הטבות מס לחיסכון פנסיוני עד לתקרה של ארבע פעמים השכר הממוצע במשק – מי שמשתכר עד 38 אלף שקל בחודש, הפרשות המעסיק לחיסכון הפנסיוני שלו פטורות ממס – או שמא הגיע הזמן לצמצם אותן לרמות שכר נמוכות יותר.
ההצעה שעליה ניטש הוויכוח היא אם לצמצם את הטבות המס מתקרה של ארבע פעמים השכר לתקרה של פעמיים השכר הממוצע במשק – כלומר פטור ממס על הפרשה לחיסכון הפנסיוני יינתן רק לבעלי שכר של עד 19 אלף שקל בחודש. כל מי שמשתכר מעבר לכך, כבר לא יקבל על שכרו העודף הטבות מס. באופן מופלא, 19 אלף שקל בחודש הוא גם הגבול התחתון של העשירון העשירי בישראל.
בהסכם עם כולנו, ההצעה להפחית את הטבות המס לעשירון העליון נובעת משיקולים תקציביים – הצורך במקור לסתימת הבור בתקציב. יש להצעה הזאת סיבה. הטבות המס לפנסיה הן הטבות המס הגדולות ביותר בספר התקציב הישראלי.

 

רוצים לבדוק איך הפנסיה שלכם תושפע מהשינויים הצפויים?

השאירו פרטים באתר זה ונציג מטעמנו ישוב אליכם עם הסבר מקצועי. כמו כן, תוכלו לבדוק את מצבכם בנושאים כגון: ביטוחי בריאות, קופות גמל, קרנות השתלמות ותוכניות חסכון ולוודא שאתם עושים הכול נכון.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם