לאחר העברת סכום עתק של כ-11 מיליארד שקל לסוכני ביטוח במהלך שנת 2024, חברות הביטוח הגדולות בישראל מבצעות שינוי מדאיג במדיניות התגמול: סוכנים לא יקבלו יותר עמלות בעבור טיפול בלקוחות המשתכרים פחות מ-10,000 שקל לחודש. ההשלכות כבר מורגשות בשטח – סוכני ביטוח מזהירים מפני "אפליה בשירות" כלפי הציבור הרחב, ובעיקר כלפי בעלי הכנסה נמוכה, שלמעשה עלולים להיוותר ללא ייעוץ או ליווי ביטוחי הולם.
על רקע ההתפתחויות הללו, המרכז הישראלי לחיסכון מזכיר לציבור: אצלנו – כולם שווים. לא משנה מה גובה השכר שלך, מה המצב הכלכלי שלך או היכן אתה גר – כל אזרח ואזרחית זכאים לקבל את אותו השירות, אותה המקצועיות ואותו היחס ההוגן.
המרכז הישראלי לחיסכון שם לו למטרה לאפשר לכל אחד ואחת בישראל לקבל הכוונה אמיתית וכנה בנושאי ביטוח חיים וביטוח בריאות, חיסכון והשקעה ארוך טווח ופנסיה – מתוך הבנה כי ידע כלכלי הוא לא פריבילגיה, אלא זכות בסיסית. אנו מאמינים שכל אדם זכאי לדעת איך להתנהל נכון כלכלית, להגן על עצמו ועל משפחתו, ולבנות עתיד בטוח – בלי קשר למשכורת או ליכולת המיקוח שלו מול חברות הביטוח.
בעוד שחלק מהשוק מתחיל "לברור" את לקוחותיו לפי רווחיות, המרכז הישראלי לחיסכון ממשיך לדבוק בעקרונות של שירות שוויוני, מקצועי ונגיש לכולם. זו הדרך שלנו לשנות את המציאות – למען הציבור, לא למען העמלות.
ברשות שוק ההון כבר נמסר כי ייבדק האם המהלך החדש של חברות הביטוח עולה בקנה אחד עם החוק, אך בינתיים – רבים בציבור נותרים חשופים וללא מענה. המרכז הישראלי לחיסכון כאן כדי למלא את החלל הזה – ולהיות הכתובת האחראית והאכפתית של כל אזרח בישראל.