האם ניוד ביטוחי המנהלים יפגע ביציבות חברות הביטוח?

פורסם:

בכירים בענף מגיבים לכוונת האוצר להסיר את החסמים בשוק ביטוחי המנהלים ולהתיר את הניוד בפוליסות. לדבריהם, סוגיית הניוד מעולם לא נדונה עם חברות הביטוח ופוגעת במודלים הקיימים בחברות

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, החיסכון והביטוח במשרד האוצר, חזרה השבוע בכנס במכללה למינהל על עמדתה, לפיה האוצר מגבש מתווה שיאפשר ניוד בפוליסות ביטוחי המנהלים. על פי הערכות, המתווה שמגבש האוצר בנושא צפוי להתפרסם במהלך השבועות הקרובים, אולם פרטיו המדויקים עדיין לא ידועים.

התרת הניוד בפוליסות ביטוחי המנהלים, תוך שמירה על מקדמי ההמרה, תאפשר לבעלי הפוליסות שהיו שבויים עד כה בחברות הביטוח לשפר את עמדת המיקוח שלהם בכל הנוגע לדמי הניהול.

היעדר התחרות בביטוח המנהלים הוביל לכך שדמי הניהול הנגבים מהצבירה הנם 92% מדמי הניהול המרביים ודמי הניהול הנגבים מההפקדה הם כ-79% מדמי הניהול המרביים. לצורך ההשוואה, בקרנות הפנסיה וקופות הגמל נגבים דמי ניהול מהצבירה בשיעור של כ-60% מדמי הניהול המרביים ובהפקדה נגבים בקופות הגמל דמי ניהול המהווים 24% מדמי הניהול המרביים.
חברות הביטוח הגדולות שולטות על ענף ביטוח מנהלים. בהתאם לנתוני שנת 2013, מגדל מחזיקה בנתח שוק של 29%, כלל בנתח שוק של 21%, הפניקס בנתח שוק של 16% והראל בנתח שוק של 14%. ארבע חברות הביטוח מחזיקות יחד ב-80% משוק ביטוחי המנהלים.

רוצים לשפר את עמדת המיקוח שלכם מול חברות הביטוח?

המרכז הישראלי לחסכון מסייע לציבור לשפר את תנאי פוליסות הבריאות שברשותו מול חברות הביטוח, הן מבחינת כיסויים והן מבחינת תשלומים.
השאירו פרטים באתר זה ונציג מטעמנו ישוב אליכם ויסייע לכם ככל האפשר.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם