חברות הביטוח הפיקו 39,000 פוליסות כפולות לאותם רכבים בין השנים 2019-2015, ללא הצדקה. רשות שוק ההון הורתה לחברות הביטוח להחזיר 20 מיליון שקל ללקוחות שנפגעו מהפוליסות הכפולות
על פי הפרסומים, הסיבה לכפל הפוליסות הייתה מצבים בהם בעל הרכב הקודם מכר את רכבו אך לא ביטל את הפוליסה, והבעלים החדשים רכשו ביטוח חדש באותה חברה. קיים חוסר תיאום בין סיום פוליסה ישנה ורכישת פוליסה חדשה בחברות הביטוח, שהוביל למצב הבעייתי הזה. החזרת הכספים ללקוחות היא צעד חשוב לתיקון העוול ושמירה על זכויות הצרכנים. לדעתנו חברות הביטוח צריכות ללמוד מהאירוע ולשפר את תהליכי הבקרה והתיאום שלהן כדי למנוע כפלי פוליסות מיותרים בעתיד. כמו כן, חשוב שהרגולטור ימשיך לפקח ולוודא כי חברות הביטוח מתקנות את הליקויים ופועלות באופן ראוי להגנת הצרכנים. עד אז, צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מזמין אתכם לערוך בדיקת כפל ביטוח מקיפה אודות כל פוליסת הביטוח שברשותכם כדי למנוע ראשית מצב של כפל ביטוח וכמו כן, לבדוק אחת לתקופה שהפוליסות שברשותכם מותאמות לצורככם האישיים.