מבוטחים שרכשו פוליסות ביטוח באופן בלתי אחראי משלמים את המחיר הכלכלי כשהם נזקקים לחברות הביטוח. המחדל יכול להימנע אם עושים ביטוח עם סוכן ביטוח מורשה ואחראי שמקפיד על כל הפרטים בעת החיתום הרפואי
כדי להצטרף לביטוח חיים או בריאות, יש למלא שאלון מפורט. אלא שניסוחים פתלתלים, נציגים שמחתימים מבוטחים בחיפזון וחוסר הבנה מאפשרים אחר-כך לחברות הביטוח לדחות את התביעה בטענה כי המבוטח הסתיר מידע.
דחייה של תביעות על רקע אי-גילוי מידע בשאלוני הבריאות הם עניין שכיח. שכיח עד כדי כך שלאחרונה שיגרה דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח באגף שוק ההון במשרד האוצר, טיוטת חוזר ובה עקרונות מנחים לעריכת שאלוני ביטוח רפואי על בסיס פשטות ושקיפות, לרבות חשיבות התאמת השאלות למבוטח (למשל בנוגע לכשל שפה), וזאת במטרה להקטין את היכולת של חברות הביטוח לחמוק מתשלום תביעות. כרגע מדובר בטיוטה בלבד, שתקבל תוקף רשמי בחודשים הקרובים.
שאלוני הבריאות נדרשים עבור ביטוח בריאות וביטוח חיים והם כוללים 10-15 שאלות המעידות על מצבו הבריאותי של המבוטח עד למועד ההצטרפות לפוליסה.
השאלון מהווה גם כלי לסינון מועמדים לביטוח, והוא משפיע על גובה הפרמיה החודשית. אם מדובר באדם עם רקע של בעיות רפואיות שונות, יכולה חברת הביטוח להחריג את הכיסוי הביטוחי או לקבל את המבוטח עם תוספת פרמיה שמביאה בחשבון את הסיכון. אין ספק שעל השאלון יש לענות ללא דופי וללא הסתרת פרטים.
כאשר עושים ביטוח באופן אחראי וחכם על ידי אנשי מקצוע מומחים, מוסר החשש מבעיות מול חברות הביטוח.
רוצים למנוע מצב בו חברת הביטוח תתנער מכם ביום הדין?
המרכז הישראלי לחסכון מסייע לציבור ברכישת ביטוחי בריאות ובהבנת תהליך הרכישה הכולל חיתום רפואי. השאירו פרטים באתר זה ונציג מטעמנו ישוב אליכם.
כמו כן, נוכל לעזור לכם בבקרה מקצועית על המעטפת הביטוחית הקיימת ולבדוק האם ניתן להשיג מחירים זולים יותר עבור אותם כיסויים ופיצויים.